marți, 28 decembrie 2010

Contrast : un brand si o sarbatoare?!

In cautarea spiritului Craciunului ...in orasul Pitesti…

Sarbatorile aduc dupa sine impodobirea atat a oamenilor ,prin culoare si contrast accentuate prin decizii si atitudini ,cat si a diferitelor cladiri si magazine special amenajate incepand din aceasta perioada...

Doamne imbracate a fiesta si dichisite in stilul pomului de iarna, ies in evidenta prin diferenta domnilor nepasatori si neglijenti cu al lor aspect.Daca si voi v-ati lovit de aspectul grotesc al unor oameni care se insotesc la o iesire "de plimbare", inseamna ca toti simtim aceasta atmosfera stridenta.In opinia mea ar trebui sa o simtim cu totii, din plin, prin simtul vizual.Nuante puternice si siluete accentuate ,prin diferenta slab-gras este tipica romanior,insa se pare ca aceast aspect face parte din normalitate…
Nu stiu de unde vine ideea asocierii sarbatorilor cu plimbarea prin oras ,insa o data cu aceasta inlocuirea pomului de ia
rna cu tinutele doamnelor a devenit o traditie la noi la romani. Demne de admirat, datorita concurentei pe care o au cu ghirlandele si globuletele sclipitoare, te amuza copios sau chiar te face sa iti pui intrebarea ,daca nu cumva ,chiar traiesti o experienta a lumii basmului.

In incercarea mea de gasire a unor subiecte mai neconventionale si cat mai interesante descopar magazinul Zara.

La prima vedere am crezut ca asezarea magazinului e o pura coincidenta,dar la o cercetare mai amanuntita ,am descoperit ca retailerul Inditex care detine brandul Zara cauta spatii stradale,cu atat mai mult daca este vorba despre o cladire monumet.Se pare ca retailerul spaniol are o vechime in aceasta strategie de gasire a unor cladiri vechi cu o anumita valoare, pe care le preia, le renoveaza şi le deschide sub brandurile detinute.Fie ca vorbim despre diferite tari in care brandul a iesit pe piata(Franta,Austria,Germania,Spania,Italia),fie ca vorbim de Romania, aceasta caracteristica reuseste sa surprinda prin combinatia stil-modern,epoca-nou.

Dar iata ca atomosfera de grotesc a unor oameni se poate impleti cu stilul si clasa unor magazine. Neprevazutul uneori te poate surprinde, alteori te anima...Un brand de succes care se adreseaza oamenilor bine imbracati si care adopta stilul chic ,contrasteaza cu atmosfera asemanatoare unui targ care se desfasura afara, in centrul orasului.Sa fie oare un succes investitia acestor magazine in orasul Pitesti ?!Vor fi pitestenii deschisi pentru a investi in haine Zara ?!Acestea, plus alte cateva intrebari ridica semne de intrebare, in Pitesti.Daca acestea vor fi relevante sau nu, o data cu trecerea timpului vom sti daca parerile sunt indreptatite sau contracarate.

Cladirea veche de peste 110 ani se imbina armonios cu eleganta magazinului.Monumentul istoric dateaza din 1870 si a fost, printre altele, si sediul Ateneului Popular. Inca de la intrare se simte stilul Zara.Oglinzile mari asezate pe stalpii magazinului,combinate cu specificul mod de asezare al hainelor, dau o nota de eleganta si te atrage prin stilul modern si de efect.

In afara aspectului deosebit ,publicul pitestean nu pare sa fie prea incantat.Cateva domnisoare neinspirate si prost imbracate au trecut pragul faimosului magazin,dar au plecat dezamagite.La un etaj mai sus cativa pusti probabil curiosi , au inspectat noul magazin,si s-au indreptat galagiosi spre usa de iesire.

Probabil cu totii ne punem intrebarea : Oare strategia retailer-ului va functiona ?Vor fi pitestenii atrasi sa achizitioneze haine de acest brand ?Vom vedea… Cert este ca orasul Pitesti se poate mandri cu gazduirea un brand de renume,care a reusit sa intre cu succes pe piata romaneasca si sa se mentina pe aceeasi linie.

Dupa cele observate un lucru am sesizat,si acela ,ca oricat de modern ar fi romanul, tot mai merge o palinca ,un covrig, o slana, iar atmosfera de targ te face uneori ,sa te simti ca la tara,desi te afli in centrul orasului,fenomen intalnit in mai toata tara...Romania,tara tuturor posibilitatilor...

Esentialul este nu sa traiesti,ci sa traiesti cum trebuie !!!(Platon)

Un comentariu: